Crowdfunding


Van jouw missie naar jullie missie

Crowdfunding is een tool voor verandering. Een tool om jouw missie samen met jouw achterban te realiseren. Een tool om van jouw missie jullie missie te maken. Zo zet je samen positieve verandering in gang.

In de afgelopen jaren ben ik gegrepen door de kracht van crowdfunding: het is een democratische vorm van financieren die de economie weer menselijk en echt kan maken.

Wil je de ontwikkeling en impact van crowdfunding onderzoeken? Je kunt me bereiken via hoi@gijsbertkoren.nl.

Onderzoek

Ik onderzoek de ontwikkeling van crowdfunding en ben initiatiefnemer van CrowdfundingCijfers.nl. In opdracht voer ik onderzoek uit naar de status van crowdfunding in een branche of regio. Voorbeelden van recente klanten zijn de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, ASN Bank en BNP Paribas.

Crowdfunding campagnes

Duurzame ondernemingen die enorm veel verschil willen en kunnen maken, help ik graag met hun crowdfunding campagne. Zo coördineerde ik bijvoorbeeld de crowdfunding campagne van Fairphone.

[vc_single_image image=”4764″ img_size=”full” css_animation=”none”]

Fairphone

Fairphone ontwikkelt smartphones en maakt de waardeketen van materialen in telefoons eerlijker. In 5 jaar tijd heeft Fairphone meer dan 150.000 telefoons verkocht. Om te groeien, heeft Fairphone met een converteerbare lening 2,5 miljoen euro opgehaald bij een record aantal van 1.827 investeerders.

[vc_single_image image=”4454″ img_size=”full” css_animation=”none”]

Seepje

Voor de ontwikkeling en productie van twee allemachtig krachtige afwasmiddelen haalde Seepje 300.010 euro op bij meer dan 400 funders. Seepje maakt wasproducten op basis van de schillen van een vrucht uit Nepal. De producten zijn 100% natuurlijk en maken blinkend schoon. Goed voor je was en de natuur dus.