Van jouw missie naar jullie missie

Crowdfunding is een tool voor verandering. Een tool om jouw missie samen met jouw achterban te realiseren. Een tool om van jouw missie jullie missie te maken. Zo zet je samen positieve verandering in gang.
 
In de afgelopen jaren ben ik gegrepen door de kracht van crowdfunding: het is een democratische vorm van financieren die de economie weer menselijk en echt maakt.
 
Campagnes
Sinds 2010 hielp ik de koplopers uit allerlei sectoren om succesvol gebruik te maken van crowdfunding. Als bron van financiering en om hun achterban (nog) meer te betrekken. Voorbeelden van recente campagnes vind je verderop op deze pagina.
 
Onderzoek
Ik onderzoek de ontwikkeling van crowdfunding in Nederland (via CrowdfundingCijfers.nl) en België (via CrowdfundingCijfers.be). In opdracht voer ik ook onderzoek uit naar de status van crowdfunding in een branche of regio. Voorbeelden van recente klanten zijn de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, ASN Bank en BNP Paribas.
 

Aan de slag!
Wil je de ontwikkeling en impact van crowdfunding onderzoeken? Ik help je graag verder. Je kunt me bereiken via hoi@gijsbertkoren.nl.

Recente crowdfunding campagnes

Duurzame ondernemingen die enorm veel verschil willen en kunnen maken, help ik graag met hun crowdfunding campagne. Recent coördineerde ik bijvoorbeeld de crowdfunding campagne van Fairphone.

Fairphone

Fairphone ontwikkelt smartphones en maakt de waardeketen van materialen in telefoons eerlijker. In 5 jaar tijd heeft Fairphone meer dan 150.000 telefoons verkocht. Om te groeien, heeft Fairphone met een converteerbare lening 2,5 miljoen euro opgehaald bij een record aantal van 1.827 investeerders.

Bluerise

Het team van Bluerise wekt op ingenieuze wijze duurzame energie op uit de oceaan. Een techniek met enorme potentie. Na jaren van onderzoek en testen is het tijd voor een grote stap. Om de ontwikkeling van eerste projecten mogelijk te maken haalde Bluerise via Symbid 657.200 euro op bij meer dan 500 investeerders.

Seepje

Voor de ontwikkeling en productie van twee allemachtig krachtige afwasmiddelen haalde Seepje 300.010 euro op bij meer dan 400 funders. Seepje maakt wasproducten op basis van de schillen van een vrucht uit Nepal. De producten zijn 100% natuurlijk en maken blinkend schoon. Goed voor je was en de natuur dus.